Prezentacja jest niezwykle ważnym elementem sprzedaży mieszkania - udowodniliśmy i opisaliśmy to w naszym poprzednim tekście poruszającym ten temat. Podaliśmy także kilka sposobów na to, w jaki sposób można ukazać przestrzeń od jak najlepszej strony i czego unikać w trakcie przygotowania całej aranżacji. Dzisiaj będziemy kontynuowali ten temat i pokażemy jeszcze kilka możliwości znacząco poprawiających całą prezentację.

Stymulacja zmysłów, czyli odpowiednia aranżacja działająca podprogowo

łazienkaOdpowiednie ustawienie dodatków oraz czystość działają głównie na wyobraźnię osoby odwiedzającej mieszkanie. Ułatwiają jej wizualizacje przestrzeni, pozwalają wyobrazić sobie najróżniejsze aranżacje. Jest to bardzo dobre dla sprzedaży, gdyż pozwala to klientowi "przywiązać" się do danego lokum, dzięki czemu będzie bardziej skłonny do kupna. Wyobraźnia nie jest jednak jedynym, na co można wpłynąć - coraz popularniejsza staje się także odpowiednia stymulacja zmysłów. Wzrok, węch, słuch, to wszystko może być wykorzystywane do wywołania pozytywnych emocji, które mogą przeważyć między kupnem mieszkania a dalszymi poszukiwaniami. Jak więc można wykorzystać zmysły w trakcie aranżacji mieszkania do prezentacji?

Oświetlenie i widok z okna

Jakie cechy wspólne ma mieszkanie na Wilanowie, mieszkanie na Mokotowie czy mieszkanie w Józefosławiu? Piękny widok z okna - czy to na miejską zieleń, czy na rozległe pola i lasy. Warto jest go wykorzystać - pozwoli to wpłynąć na zmysł wzroku oraz jednocześnie pokazuje, iż miejsce jest w dobrej lokalizacji. Należy więc zamienić wszystkie ciężkie tkaniny na lekkie, wpuszczające światło i prześwitujące firany, które pozwolą stale oglądać ładny widok z okna. Tą samą metodę można wykorzystać, gdy w grę wchodzą działki na sprzedaż - jeżeli jest na nich nawet mały domek, należy zapewnić jak najlepszy widok na teren, którym klient jest zainteresowany.

A co, jeżeli jest wręcz na odwrót - mieszkanie jest w niekorzystnej pozycji, z której widoczne są tylko okna sąsiadów? Warto jest wtedy zainwestować w nieprześwitujące, kolorowe zasłony wykonane z lekkiego materiału. Dlaczego nie ciężkie kotary czy ciężkie tkaniny w całości blokujące widok? Głównie dlatego, iż klient od razu zauważy, że widok z okna jest przed nim ukrywany, przez co mógłby być niechętny do zakupu, o ile całkowicie nie porzuciłby tego pomysłu. Ważne jest jednak, by w obu przypadkach wpuścić do domu jak najwięcej światła - dowiedzione zostało, iż jasne mieszkania odbierane są za znacznie przestronniejsze, co zawsze pozytywnie wpływa na sprzedaż.

Ostatnia część tekstu opowie dokładnie o dwóch nieporuszonych jeszcze kwestiach - o zapachu mieszkania oraz o wykorzystaniu kolorystyki i przestrzeni w celu stymulacji zmysłu wzroku. Wszystkie te metody to potwierdzone sposoby polepszające sprzedaż, dlatego warto jest je wykorzystać na swoją korzyść.